X
تبلیغات
زولا

مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعلم

ارائه انواع طـــــــــرح درس وچــــــک لیست-نمــــــــــــونه ســـــــــــوال-کتب روش تدریس

طرح درس سالیانه ریاضی اول ابتدایی
 
 

به نام خدا

نام درس: ریاضی        پایه : اول         کلاس : اول الف        مدرسه:         سال تحصیلی

تعداددانش آموزان :               موضوع : طرح درس سالانه        

ماهها

هفته

تاریخ

صفحه

عنوان تم

هدف های کلی

ملاحظات

مهر

اول

3/7

.......

..............

................................................

آشنا شدن با دانش آموزان

4/7

1

رزق وروزی

چپ ،راست،بالا ،پایین،قبل وبعد اشکال ساده هندسی

 

5/7

2

رزق وروزی

شمارش اعدادتا5،بکارگیری مفهوم شمارش در محیط پیرامونی .

 

6/7

3

رزق وروزی

شمارش اعدادتا5،آشنایی بااشکال هندسی ،درک تفاوت ها وشباهتها ی اشکال هندسی

 

              دوم

9/7

4

رزق وروزی

توانایی کپی برداری از یک الگوی ارائه شده،توانایی ساخت الگوهای متناظرباالگو های داده  شده،درک الگوهای پیرامونی وبیان آنها .

کشیدن الگوهای متفاوت در زنگ نقاشی

10/7

5

رزق وروزی

تشخیص دسته هایی که دارای الگو هستند یا نه.بیان این که چرا یک دسته تشکیل الگو می دهند ویک دسته نه.،ساخت الگوهای متناظر .

 

11/7

6

رزق وروزی

تقویت خواندن سریع اعداد ،درک کاردینالیتی یک مجموعه ،استفاده از ابزار خط کش ،بکارگیری شمارش درمحیط پیرامونی .

 

12/7

7

رزق وروزی

استفاده از انگشتان دست برای ارائه نمایش های مختلف یک مفهوم ،برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف یک مفهوم ،تشخیص الگو وادامه دادان آن ،برقراری ارتباط بین ادراک کلامی-تصویری –دست ورزی

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

13/7

8

امنیت در قالب خارج شدن از خانه وورود به خیابان

بالا،پایین،راست،چپ،ردیف،ستون،جلو،عقب،

پشت،اشکال ساده هندسی

 

سوم

16/7

9

امنیت در قالب خارج شدن از خانه وورود به خیابان

برقراری تناظر یک به یک ،بکارگیری مفهوم تناظردرمحیط پیرامونی بااستفاده از اشیا در دسترس ،استفاده از فعالیتهای تکرارشونده (مربع سودوکو)

 

17/7

10

امنیت در قالب خارج شدن از خانه وورود به خیابان

بیان اشیا کمتر از 4بدون شمارش ،درک کاردینالیتی یک مجموعه ،ادامه دادن الگو.

 

18/7

11

امنیت در قالب خارج شدن از خانه وورود به خیابان

نمایش کاردینالیتی اشیا باانگشتان دست،درک عملی جهت های راست وچپ،برقراری ارتباط نمایش های یک مفهوم ، برقراری ارتباط بین ادراک کلامی-تصویری –دست ورزی

 

19/7

12

امنیت در قالب خارج شدن از خانه وورود به خیابان

آشنایی بامفهوم اولیه جمع،تقویت شمارش بدون شمارش ،آشنایی باواژه اضافه کردن واستفاده از آن دریک مفهوم ریاضی ،ادامه دادن الگو

 

20/7

13

امنیت در قالب خارج شدن از خانه وورود به خیابان

آماده شدن برای الگوهای شطرنجی،تقویت ذهنی وبالا رفتن دقت،ارائه طرح های مختلف در یک مدل شطرنجی،انجام فعالیت تکرارشونده

 

چهارم     

23/7

14

امنیت در قالب خارج شدن از خانه وورود به خیابان

یکی قبلویکی بعد،درک کلامی-تصویری یک عدد، تقویت بیان کاردینالیتی اشیابدون شمارش، مفهوم اولیه جمع وتفریق بااضافه کردن یابرداشتن.ادامه دادن الگو.آشنایی بامفهوم اولیه صفر

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

24/7

15

قانون در قالب رفتن به مدرسه

احترام به قوانین،توقف قبل از خط عابر پیاده ،شمارش اعدا،تقویت قدرت دقت

 

25/7

16-17

قانون در قالب رفتن به مدرسه

ادامه بیان عددهردسته بدون شمارش،درک مفهوم جمع دوشکل بااشیاء دیگر،برقراری ارتباط کلامی ،توانایی استدلال کردن بااستفاده از واژه ی اضافه کردن . برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف یک عدد،توانایی کارباانگشتان هردودست،ادامه دادن الگو،مفهوم اولیه جمع.

جلسه توجیهی با والدین

26/7

18-19

قانون در قالب رفتن به مدرسه

آشنایی بانمایش های مختلف عدد،اشنایی اولیه با مفهوم اولیه ضلع،توانایی ساخت اشکال با ابزار داده شده،بکارگیری مربع 4در4،بیان عددهردسته بدون شمارش،درک مفهوم اضافه کردن دوشی به اشیاءدیگر به صورت انتزاعی ،برقراری ارتباط کلامی، توانایی استدلال کردن بااستفاده از واژه ی اضافه کردن

 

27/7

30/7

20-21

قانون در قالب رفتن به مدرسه

توانایی تجزیه کردن یک شکل بزرگ،اشکال کوچکتر ،رشدتفکر استقرایی از جزءبه کل .توانایی درک ارتباط منطقی اشیادر محیط پیرامونی ،درک یک کل بااجزاء داده شده،توانایی حرکت از گسسته به پیوسته وبالعکس ،توانایی درک تجزیه وترکیب اشیادرمحیط پیرامونی . 

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

آبان

اول

1/8

 

22-23

ارتباطات اجتماعی

بیان داستان،درک اولیه نسبت به ضلع وزاویه،آشنایی اولیه با اشکال هندسی توانایی ساختن اشکال هندسی بااستفاده از ابزار میله،رشدتفکر هندسی وارتباط آن باتفکرعددی،کسب مهارت الگویابی وارتباط آن با تفکرعددی،درک اولیه نسبت به مفهوم جمع .

 

2/8

24

ارتباطات اجتماعی

توانیی سرشماری اشیاءاستفاده از ابزار چوب خط ورنگ کردن جهت نظم دادن به اطلاعات .توانایی دیدن جزء از کل .

 

3/8

25

ارتباطات اجتماعی

بیان نمایش های مختلف عدد،توانایی انتقال عدد انگشتاندست به یکدیگر،رشد ادراک کلامی،رشد استدلال دردانش آموزان، توانایی ادامه دادن یک الگو ی شطرنجی،تشخیص وتعیین الگوی تکرارشونده،درک اولیه نسبت به مفهوم جمع

 

4/8

26

ارتباطات اجتماعی

کسب مهارت استفاده از شابلون وتوانایی دردست گرفتن آن ،رسم اشکال هندسی باشابلون .

 

دوم

7/8

27

ارتباطات اجتماعی

توانایی استفاده از ابزار چوب خط برای سرشماری،نظم دادن به اطلاعات داده شده،خلاصه کردن اطلاعات به کمک چوب خط،توانایی سر شماری اشکال واشیاء،تشخیص جزءاز کل.

 

8/8

28

ارتباطات اجتماعی

درک به صورت طول،درک جزء از کل،رفتن ازگسسته به پیوسته وبرعکس،درک اولیه نسبت به واحد،درک اولیه نسبت به جمع،استفاده از مربع شگفت انگیز (سودوکو)

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

9/8

29

قانون در قالب نشستن در ماشین .

آشنا شدن با قوتنین نشستن در ماشین ،ارتباط اجتماعی،حفظ محیط زیست

 

10/8

30

قانون در قالب نشستن در ماشین

استفاده از چوب خط برای سرشماری،آشنایی بامفهوم جمع،درک مجموع اشیاونمایش آنها بااستفاده از چوب خط.

 

11/8

31

قانون در قالب نشستن در ماشین

آمادگی برای آموزش تفریق بااستفاده ازانگشتان دست،استفاده از انگشتان دست برای نمایش تفریق ،استدلال کردنجهت فرآیند تفریق وچرایی جواب ،برقراری ارتباط کلامی،ارتباط برقرارکردن بین نمایش های یک عدد .

 

سوم

14/8

32

قانون در قالب نشستن در ماشین

انجام الگوی شطرنجی،درک الگوی تکرار شونده،توانایی ساخت الگوهای تکرارشونده،دیدن نمایش های مختلف الگوهای تکرارشونده درمحیط های پیرامونی،

 

15/8

33

قانون در قالب نشستن در ماشین

درک مفهوم تفریق ،نمایش حاصل تفریق بااستفاده از چوب خط،برقراری ارتباط بین نمایش های مختلف یک عدد، برقراری ارتباط بین نمایش های حاصل یک تفریق ،رشداستدلال در دانش آموزان، بکارگیری ابزار انگشتان دست برای بیان استدلال مربوط به حاصل عملیات تفریق .

 

16/8

34

قانون در قالب نشستن در ماشین

پیداکردن قانون مربوط به الگو،ادامه دادن الگو،بیان کلامی الگوی شطرنجی شده ،پیداکردن الگویی درمحیط پیرامونی دربیان قانون در مورد آن .

 

17/8

35

قانون در قالب نشستن در ماشین

درک اولیه نسبت به مفهوم ضلع وراس،تشخیص اشکال هندسی براساس تعداداضلاع ورئوس،توانایی ساختن اشکال هندسی با استفاده از ابزاری مانند شابلون،توانایی استفاده از ابزاری نظیر قیچی برای ساختن اشکال هندسی ،تشخیص اشکال هندسی از یکدیگر براساس ضلع وراس.

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

18/8

36

دوست در قالب بازی با دوستان

رعایت ادب واحترام دربرخورد با دوستان،

 

چهارم

21/8

37

دوست در قالب بازی با دوستان

مفهوم کلامی جمع باابزار چینه،بتوانددسته ی 5تایی درست کند .

 

22/8

38

دوست در قالب بازی با دوستان

آماده کردن دانش آموزان برای مفهوم تفریق وهمچنین چوب خط برای نشان دادنباقیمانده تفریق.

 

23/8

39

دوست در قالب بازی با دوستان

الگویابی ،الگو کشیدن،راهبردهای حل مساله:ال:درک مساله، ب:طراحی نقشه،ج:اجرای نقشه،د:بازبینی واصلاح

 

24/8

40

دوست در قالب بازی با دوستان

مفهوم کاهشی تفریق به کمک چینه وچوب خط

 

25/8

41

دوست در قالب بازی با دوستان

از طریق بیان داستان با حل مساله آشنا می شوند،تقویت مهارت کلامی توسط داستانگویی واستفاده از شمارش در داستان،

 

پنجم

28/8

42

دوست در قالب بازی با دوستان

مهارت کارباابزار ،خط تقارن واستفاده از شابلون، تقویت مهارت کشیدن وتشخیص خط تقارن در خط های عمودی وافقی

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

29/8

43-44

هدیه درقالب جشن تولد

رعایت ادب ونظم در برگزاری جشن تولد، تفریق بااستفاده از کلام،ساختار 5تایی ،آمادگی جهت معرفی نماد تفریق

 

30/8

45

هدیه درقالب جشن تولد

معرفی نماد یک،نوشتن یک به درستی

 

آذر

اول

1/9

46

هدیه درقالب جشن تولد

.انتقال الگو به سمت راست

 

2/9

47

هدیه درقالب جشن تولد

معرفی نماد 2،مفهوم ورسم الخط 2

 

دوم

5/9

48

هدیه درقالب جشن تولد

ارزشیابی از اعداد 1و2،للگویابی

 

6/9

49

هدیه درقالب جشن تولد

کارباشابلون،تکراروتمرین،کارباابزار،آمادگی برای خط تقارن

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

7/9

50

نمازوعبادت درقالب نماز خواندن

اهمیت نماز در زندگی ،مراحل نماز خواندن

 

8/9

51

نمازوعبادت در قالب نماز خواندن

آشنایی بامفهوم کاهشی وافراز،تمرین نماد3،

 

آذر

 

9/9

52

نمازوعبادت در قالب  نماز خواندن

معرفی نماد 3،معرفی رسم الخط عدد 3

 

سوم

12/9

53

نمازوعبادت در قالب نماز خواندن

تشخیص والگویابی الگوها،الگویابی طرح فرش

 

13/9

54

نمازوعبادت در قالب نماز خواندن

معرفی مفهوم ونماد 4

 

14/9

15/9

55

نمازوعبادت در قالب نماز خواندن

آشنایی با مفهوم طولی عدد،آشنایی بامفهوم شمارش عدد

 

16/9

56

نمازوعبادت در قالب نماز خواندن

کارباابزار

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

چهارم

19/9

57

مباحثه در قالب کلاس درس

رعایت قوانین کلاس ، آشناشدن با چگونگی شرکت در بحث کلاسی ،

 

20/9

58

مباحثه در قالب کلاس درس

نمایش مختلف یک عدد بااستفاده از چوب خط،ارزشیابی ، بیان نمادهای مختلف

 

21/9

59

مباحثه در قالب کلاس درس

مفهوم ومعرفی نماد عدد5

 

22/9

60

مباحثه در قالب کلاس درس

آشنایی باتقارن،آشنایی باتقارن محوری،شکل ها رااز جزءبه کل بشناسد.

 

23/9

61

مباحثه در قالب کلاس درس

یافتن حاصل جمع از طریق ارتباط کلامی وتصویری،نوشتن عدد صحیح در هرقسمت .

 

پنجم

26/9

62

مباحثه در قالب کلاس درس

یافتن مفهوم باقی مانده درتفریق از طریق ارتباط کلامی وتصویری،معرفی نمادصفر،مفهوم ورسم الخط صفر

 

27/9

63

مباحثه در قالب کلاس درس

ترتیب اعداد0تا5، سرشماری اعداد.

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

28/9

64-65

کارگروهی در قالب حیاط مدرسه

چگونگی انجام کار گروهی،رعایت احترام دیگران،آمادگی برای مفهوم عدد6باشکل وبه کمک انگشتان وچوب خط، تشکیل دسته های 5 تایی

 

29/9

66-67

کارگروهی در قالب حیاط مدرسه

معرفی نماد1تا7به کمک انگشتان وچوب خط ،معرفی نماد6 به عنوان 5و1،مفهوم ورسم الخط عدد6

 

30/9

68

کارگروهی در قالب حیاط مدرسه

تمرین برای مفهوم تقارن،تقارن عمودی

 

دی

اول

3/10

69

کارگروهی در قالب حیاط مدرسه

معرفی نماد 7،مفهوم ورسم الخط عدد7

 

4/10

70

کارگروهی در قالب حیاط مدرسه

معرفی مفهوم بیشتری،مقایسه ونوشتن عدد،معرفی الگو.

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات قبل

5/10

71-72

قانون مدرسه در قالب تعطیل شدن

آشنا شدن با قوانین در هنگام تعطیل شدن مدرسه،آشنایی با مفهوم کاردینالیتی عدد،تقارن افقی،مقدمه برای تساوی

 

6/10

73

قانون مدرسه در قالب تعطیل شدن

معرفی نماد ومفهوم تساوی

 

7/10

74

قانون مدرسه در قالب تعطیل شدن

معرفی نماد ومفهوم 8

 

دوم

10/10

75

قانون مدرسه در قالب تعطیل شدن

تمرین وتکرارنمادتساوی،طراحی باشابلون طراحی فرش

 

11/10

76

قانون مدرسه در قالب تعطیل شدن

آشنایی بیشتربانماد اعداد،سرشماری وچوب خط

 

12/10

77

قانون مدرسه در قالب تعطیل شدن

تکمیل جدول سودوکو،تکمیل طرح فرش،مدل سازی درمحیط شطرنجی،استفاده ازخط کش وابزار درمحیط شطرنجی

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

13/10

78-79

تفریح در پارک

آشنا شدن با مفهوم کمتر ی ،بیشتری

 

14/10

80

تفریح در پارک

معرفی دسته های کمتری ومساوی  

 

سوم

17/10

81

تفریح در پارک

معرفی نماد 9 مفهوم ورسم الخط عدد 9

 

18/10

82

تفریح در پارک

ارزشیابی نمادهای کمتری بیشتری ،الگویابی

 

19/10

83

تفریح در پارک

جدول سودوکو،تقارن محوری

 

20/10

84

تفریح در پارک

مفهوم طولی عدد به صورت سطری وستونی

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

21/10

85-86

تفریح در قالب رستوران

معرفی نمادها ،معرفی جمع وتوجه به حاصل جمع

 

چهارم

25/10

87

تفریح در قالب رستوران

شمارش وسرشماری با چوب

 

26/10

88

تفریح در قالب رستوران

معرفی نماد عدد10بدون جدول

 

27/10

89

تفریح در قالب رستوران

تقارن عمودی ،جدول سودوکو

 

28/10

90-91

تفریح در قالب رستوران

مفهوم ترکیبی عدد،الگویابی طرح فرش، الگویابی،استفاده از ابزار،توجه به الگوومدل،بزرگ کردن

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

بهمن

اول

1/11

92-93

احترام به همسایگان

بیان داستان،فعالیت با انگشتان دو دست،نماد تفریق

 

3/11

94

احترام به همسایگان

مفهوم تفریق

 

5/11

95

احترام به همسایگان

راهبرد رسم شکل برای حل مساله ،جدول سودوکو،

 

دوم

8/11

96

احترام به همسایگان

مقایسه طول ،مفهوم تفریق،تخمین وتقریب

 

9/11

97

احترام به همسایگان

جمع 3عدد ومشخص کردن حاصل جمع،

 

10/11

98

احترام به همسایگان

کارباشابلون،مفهوم تقارن،طراحی فرش

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

11/11

99-100

مسجد در قالب نماز در مسجد

آشنایی بامسجد،آشنایی بامفهوم دسته بندی اعداد،ایجادآمادگی برای مفهوم ارزش مکانی

 

12/11

101

مسجد در قالب نماز در مسجد

اشنایی با مفهوم جدول ارزش مکانی ،

 

سوم

15/11

102

مسجد در قالب نماز در مسجد

استفاده از جدول ارزش مکانی برای اولین بار ،استفاده ازابزار مثل چینه وچوب خط

 

16/11

103

مسجد در قالب نماز در مسجد

ادامه جدول ارزش مکانی  ،جدول سودوکو ،

 

17/11

104

مسجد در قالب نماز در مسجد

الگویابی وتقارن،تخمین

 

18/11

105

مسجد در قالب نماز در مسجد

ترسیم اشکال هندسی،استفاده ازابزار خط کش

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

19/11

106-107

گوش دادن به قرآن درحیاط مدرسه

رعایت ادب در هنگام خواندن قرآن،نمایش تعداد دسته ها با چوب خط،نمایش باجدول،مقدمه برای نوشتن اعداد دورقمی

 

چهارم

23/11

108

گوش دادن به قرآن درحیاط مدرسه

معرفی محور اعداد،تمرین اعدادبزرگ تر از 10،

 

24/11

109-

گوش دادن به قرآن درحیاط مدرسه

تقارن،جدول سودوکو ،

 

25/11

110

گوش دادن به قرآن درحیاط مدرسه

جمع کردن اعدادبا استفاده از 5،

 

 

 

26/11

111

گوش دادن به قرآن درحیاط مدرسه

وصل کردن عددها واستفاده ازابزار خط کش ،معرفی اعداد به صورت یکی ،ده تایی

 

پنجم

 

29/11

112-

گوش دادن به قرآن درحیاط مدرسه

معرفی ساعت،بیان اعداد روی ساعت ونوشتن آن

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

30/11

113-114

صله رحم در قالب احترام به بزرگترها

بیان داستان ،جمع اعدا با دسته هایی 5تایی با استفاده از چینه ،استفاده از چینه جهت معرفی طولی عدد

 

اسفند

اول

1/12

115

صله رحم در قالب احترام به بزرگترها

مفهوم جمع،جمع سه عدد با چوب خط ،

 

2/12

116-117

صله رحم در قالب احترام به بزرگترها

جمع وتفریق سه عدد،مقایسه اعدا د،کارباشابلون،توجه به تقارن عمودی وافقی ،جدول سودوکو

 

3/12

118

صله رحم در قالب احترام به بزرگترها

آشنایی بامفهوم تقریب زدن در اندازه گیری طول بایک واحد مشخص

 

دوم

6/12

119

صله رحم در قالب احترام به بزرگترها

جمع وتفریق به کمک محور اعداد

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

7/12

120-121

معامله در قالب خرید ازبقالی

آشنایی باخرید کردن از مغازه،شمردن سه تاسه تا به شیوه های مختلف ،الگویابی ،خواندن ساعت

 

8/12

122

معامله در قالب خرید ازبقالی

شمردن 2تا 2تا ،آموزش اعدادفرد وزوج بدون بیان زوج وفرد ،شمردن اعدادونوشتن آنها .

 

9/12

123

معامله در قالب خرید ازبقالی

پیدا کردن حاصل جمع ها بااستفاده از چوب خط ،نوشتن عبارت جمع مربوط به شکل ها

 

10/12

124

معامله در قالب خرید ازبقالی

شمردن ونوشتن اعدا،معرفی عدد 20،نوشتن اعدا به صورت 4تا 4تا،پرکردن جدول ،الگویابی

 

سوم

13/12

125

معامله در قالب خرید ازبقالی

کارباشابلون،تقارن،جدول سودوکو ،پرورش خلاقیت دانش آموزان

 

14/12

126

معامله در قالب خرید ازبقالی

کسب آمادگی برای حل مساله به کمک رسم شکل، جمع اعداد،استفاده از دورنگ  در شکل ها برای پیدا کردن جواب جمع

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

15/12

127-128

رعایت نوبت (عدالت) در قالب صف نانوایی

بیان داستان ، خواندن نوشتن عددهای مضارب 10،نوشتن اعداد در جدول ارزش مکانی شمردن اعداد 10تا 90

 

16/12

129

رعایت نوبت (عدالت) در قالب صف نانوایی

جمع اعداد به صورت دسته های ده تایی باهم ونوشتن جواب ،بیان مراحل مختلف انجام کارهابه ترتیب به صورت اولین، دومین،و......

 

17/12

130

رعایت نوبت (عدالت) در قالب صف نانوایی

حل مساله با کشیدن شکل مربوط به سوال و محور اعدا د،درک وفهم صورت مساله

 

چهارم

20/12

131

رعایت نوبت (عدالت) در قالب صف نانوایی

جمع اعداد، مقایسه اعداد

 

21/12

132

رعایت نوبت (عدالت) در قالب صف نانوایی

تقارن عمودی،افقی،جدول سودوکد

 

22/12

133

رعایت نوبت (عدالت) در قالب صف نانوایی

حل مساله با رسم شکل،نشان دادن جواب مساله روی محور

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

23/12

134

آیین سوگواری در قالب عاشورا، تاسوعا

مرور مطالب قبل،بیان داستان تم مربوطه  ،

 

24/12

135

آیین سوگواری در قالب عاشورا، تاسوعا

آموزش اعدا بیشتر از 20،جدول ارزش مکانی،

 

پنجم

27/12

136

آیین سوگواری در قالب عاشورا، تاسوعا

درست کردن دسته های ده تایی،جدول ارزش مکانی

 

28/12

137

آیین سوگواری در قالب عاشورا، تاسوعا

شمردن اعداد دورقمی پشت سر هم،شمارش اعداد هردسته ونوشتن در جدول ارزش مکانی

 

فروردین

دوم

14/1/

138

آیین سوگواری در قالب عاشورا، تاسوعا

شمارش اعدا به صورت 5تا 5تا ومعکوس،تکمیل سمت راست اشکال با توجه به سمت چپ آنها

 

15/1

139-140

آیین سوگواری در قالب عاشورا، تاسوعا

استفاده از ابزاری مثل خط کش،بیان ترتیب کارهابا نوشتن شماره ،بیان حاصل جمع به شورت ذهنی،حل مساله با رسم شکل

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

16/1

141-142

مباحثه در قالب درس خواندن

بیان داستان،نوشتن اعداد درجدول وخارج از جدول ارزش مکانی،نوشتن اعداد به صورت متوالی ،شمارش اعداد 5تا 5تا

 

سوم

19/1

143

مباحثه در قالب درس خواندن

نوشتن جمع بااستفاده از چوب خط یا مربع های رنگ شده،جمع مضارب عدد10،جمع دویاچند دسته 5تایی وتبدیل آن هابه دسته ی ده تایی ،نوشتن اعدادبا حروف وبارقم

 

20/1

144

مباحثه در قالب درس خواندن

جمع با چوب خط،حل مساله با چوب خط،

 

21/1

145

مباحثه در قالب درس خواندن

تخمین،تقریب،مقایسه چند شی باهم وبیان به صورت بلندترین،کوتاهترین و......

 

22/1

146

مباحثه در قالب درس خواندن

ادامه اعدا به صورت چندتاچندتا با توجه به الگو،بیان ساعت

 

23/1

147

مباحثه در قالب درس خواندن

درک درست از مفهوم زمان،بیان ساعت ،آشنایی با اندازه گیری،زمان گیری انجام کارها

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

چهارم

26/1

148-149

الگویابی با کاشی کاری مسجددر قالب معماری

بیان الگوی به کاررفته در کاشی کاری مسجد،شمردن واعداد به صورت 6تا 6تا،رنگ کردن اعداد به صورت 6تا 6تا

 

27/1

150

الگویابی با کاشی کاری مسجددر قالب معماری

شمردنونوشتن اعداد،تفریق مضارب 10،کم کردن 5تا 5تا و3تا 3تابه صورت عکس،

 

28/1

151

الگویابی با کاشی کاری مسجددر قالب معماری

حل مساله با محور،ادامه دادن ترتیبی اعداد به صورت 2تا 2تا وبالعکس

 

29/1

152-153

الگویابی با کاشی کاری مسجددر قالب معماری

استفاده از خط کش ،تمرین شمردن چناتا چندتا ،شمردن اعدادبه صورت 7تا 7تا

 

30/1

154-

الگویابی با کاشی کاری مسجددر قالب معماری

نوشتن اعداد قبل از عدد نوشته شده بهصورت 4تا4تا ،5تا5تا،نو شتن اعدادباحروف

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

   اردیبهشت

اول

2/2

155-156

شب در هنگام خواب در قالب محاسبه اعمال

بیان داستان ،شمارش ونوشتن اعداد به صورت 8تا 8تا با چوب خط،کامل کردن جدول باشمارش اعداد

 

3/2

157

شب در هنگام خواب در قالب محاسبه اعمال

دنبال کردن دستورالعمل نوشتن اعداد،شمارش اعداد 5تا 5تا از شروع عددهای مختلف

 

 

4/2

158

شب در هنگام خواب در قالب محاسبه اعمال

تمرین جمع وتفریق های مضارب 10، نوشتن اعدا باحروف

 

5/2

159

شب در هنگام خواب در قالب محاسبه اعمال

کاربا خط کش،وصل کردن اعدادبه یکدیگر،مقایسه اعداد،جمع اعداد

 

6/2

160

شب در هنگام خواب در قالب محاسبه اعمال

مقایسه اعداد،استفاده از ابزار مثل خط کش،حل مساله ،اشنایی با ماشین حساب واعدادانگلیسی روی صفحه نمایش

 

دوم

9/2

161

شب در هنگام خواب در قالب محاسبه اعمال

نوشتن اعداد بعد از اعداد ذکر شده،حل مساله،آموزش کاربا ماشین حساب

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

10/2

162-163

فرش در قالب طراحی هندسی

حل مساله های چند قسمتی،شمارش اعداد 6تا 6تا وبالعکس

 

11/2

164

فرش در قالب طراحی هندسی

اندازه گیری ، خواندن ساعت ،

 

12/2

165

فرش در قالب طراحی هندسی

طراحی فرش ،تشخیص تقارن،نوشتن اعداد با حروف

 

13/2

166

فرش در قالب طراحی هندسی

کار باشابلون،نوشتن نام اشکال هندسی،

 

سوم

16/2

167

فرش در قالب طراحی هندسی

حل مساله بااستفاده از چوب خط یا اشکال دیگر

 

17/2

168

فرش در قالب طراحی هندسی

حل مساله با استفاده از چوب خط ومهره بیان مفهوم سنگین تر  

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

18/2

169-170

تقارن در قالب تقارن آیینه ای

حل جدول ،حل مساله،شمردن معکوس 8تایی

 

19/2

171

تقارن در قالب تقارن آیینه ای

آشنایی باعدد100،نوشتن در جدول ارزش مکانی،بیان مقایسه زمان انجام کارها

 

20/2

172

تقارن در قالب تقارن آیینه ای

شمارش اعدادونوشتن اعدادبه صورت شمردن چندتا چندتا

 

چهارم

23/2

173

تقارن در قالب تقارن آیینه ای

حل مساله با استفاده از چوب خط ،شمارش معکوس 9تایی با استفاده از شکل

 

24/2

174

تقارن در قالب تقارن آیینه ای

تشخیص اطلاعات اضافی یا کم یک مساله،پرورش دقت دانش آموزان ،کشیدن عقربه های ساعت با توجه به الگو .

 

25/2

175

تقارن در قالب تقارن آیینه ای

طراحی فرش با استفاده از ابزاری مانند شابلون ،الگویابی، تقارن

ارزیابی از مطالب اموخته شده در صفحات

[ چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ] [ 06:16 ب.ظ ] [ عبدالملک رئیسی ]

[ 1 نظر ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه