يك ليوان شير!!

پسر فقیری که از راه فروش خرت و پرت در محلات شهر، خرج تحصیل خود را بدست میآورد یک روز به شدت دچار تنگدستی شد. او فقط یک سکه ناقابل در جیب داشت. در حالی که گرسنگی سخت به او فشار میاورد، تصمیم گرفت از خانه ای تقاضای غذا کند.

ادامه نوشته

درسوگ خورشيد

رحلت جانسوز بهانه ي خلقت حضرت رسول اكرم (ص) و دوسبط اعظمش حضرت امام حسن مجتبي (ع) و ولي نعمتمان امام رضا (ع)  بر تمامي ازاد انديشان و آزادگان عالم تسليت باد.

دانشنامه چیست؟

دانشنامه کتابی است که دربارهی همه چيز ياد میگيريم. برای مثال، دربارهی گياهان، جانوران، کشورها، بدن انسان، کرهی زمين، خورشيد و ستارگان، فضانوردان و خيلی چيزهای ديگر. (نام ديگر دانشنامه، دايرهالمعارف است.)

ادامه نوشته

ستارگان ايران

با اين‌که دانشمندان ايران نقشی چشمگير در پيشرفت علم داشته‌اند، نوجوانان ايرانی آشنايی اندکی با اين ستاره‌های درخشان آسمان علم دارند. بخشی از اين کم‌آگاهی به کمبود کتاب‌های مناسب در زمينه‌ معرفی اين دانشمندان و دستاوردهای بزرگ ايشان باز می‌گردد. مجموعه کتاب‌های «درکلاس درس دانشمندان» می‌کوشد دانش‌آموزان (همچنين، معلمان و علاقه‌مندان تاريخ علم) را با روشی نو با دانشمندان ايران آشنا کند.

ادامه نوشته

پرورش خلاقیت در دانش آموزان

بی‌گمان همه‌ی ما، چه پدران و مادران و چه آموزگاران، دبيران و کارشناسان آموزش و پرورش، می‌خواهيم دانش‌آموزان خلاق داشته باشيم، اما ممکن است از نقش خود در پرورش چنين دانش‌آموزانی به خوبی آگاه نباشيم. اين کم‌آگاهی نسبت به نقش خود باعث می‌شود که عوامل ديگر را نقش‌آفرين اصلی در پرورش توانايی‌های آموزشی در دانش‌آموزان معرفی کنيم. در اين يادداشت به مجموعه‌ی عوامل اثرگذار بر پرورش خلاقيت به مانند يک سامانه‌ی يکپارچه نگاهی خواهيم داشت.
ادامه نوشته

تشکیل دومین جلسه ی شورای دانش آموزی دبستان امید

به حول قوه ی الهی وبااستعانت از درگاه  حضرت دوست دومین جلسه ی شورای دانش آموزی دبستان با حضور تمامی اعضا در محل دفتر آموز شگاه بر گزار گردید در این جلسه .....

زندگینامه امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)

مقدمه:

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

ادامه نوشته

عید برعاشقان مبارک باد

  میلاد هشتمیین کوکب آسمان نبوی بر عاشقان

حریم رضوی شاد باش عرض میکنیم 

بی بهانه

pwupmx9pchb3zubkgt0f.jpg

به بهانه آغاز سال تحصیلی

از میان کوچه های کودکی می گریزم در پناه مدرسه

              

خبرگزاری مهر ــ گروه اجتماعی: تابستان هم تمام شد به سرعت خوردن یک لیوان آب یخ تگری و حالا باید خود را به پاییز بسپاری. پاییزی که با درس و مشق عجین شده و بدون آنها پاییز برای هر کودک و نوجوانی بی معنی می شود.
ادامه نوشته

به نام او

آغاز سال تحصیلی وتقارن آن با گرامی داشت هفته ی دفاع مقدس بر پرچم داران عرصه ی مبارزه با جهالت و گمراهی مبارک باد

عیدانه

بهار تعلیم وتربیت بر پویندگان علم ودانش مبارک باد

 

 

آغاز سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ گرامی باد